O adolescentă a devenit virală pe TikTok. Postările ei au perturbat mii de studii

de: Iozan Carmen
05 10. 2021

O postare inofensivă pe TikTok a unei adolescente a dus la perturbarea a mii de studii științifice. Efectul pe care îl pot avea videoclipurile de pe platformă sunt diverse.

TikTok a demonstrat deja, de foarte multe ori, că oricine poate devenii viral pe internet. Aparent clipurile scurte postate pe internet înregistrează vizualizări masive. În esență multe dintre acestea prin conotații directe sau indirecte te influențează, în mare măsură. Pe data de 23 iulie 2021, o proaspătă absolventă de liceu din Florida, Sarah Franklin, a postat o înregistrare video aparent inofensivă. Aceasta descrie în videoclip modul în care poți să câștigi bani participând la sondaje, precum cele găzduite de Prolific.

Sarah Franklin

Ce spune Sarah Franklin în postare?

”Bine ați venit la șmecheriile pe care le recomand încercate – partea întâi”, afirmă aceasta în înregistrare. Ea explică că ”practic, sunt câteva sondaje care pentru sume diferite de bani îți vor lua diferite durate de timp”. Ca urmare a acestei postări, videoclipul a avut foarte multe vizualizări. Consecința acestor vizualizări a fost accesarea masivă a platformei de sondaje Prolific. Au fost atât de multe accesări, că reprezentanții acesteia au ajuns să se laude pe Reddit cu privire la faima lor nou descoperită.

Teoretic acest fapt este unul pozitiv. Practic platforma nu și-a pus problema faptului că deși numărul participanților la sondajele lor online a crescut vertiginos, audiența unei adolescente de pe TikTok s-ar putea să nu fie reprezentativă pentru populația generală a SUA. Acest lucru este esențial pentru studiile care sunt efectuate pe aceasta. Ele se bazează pe un eșantion reprezentativ de respondenți.

Date de la Prolific arată că înainte de 24 iulie, participanții la sondaje erau persoane de vârste diferite, procentul dintre sexe fiind aproximativ egal. După accesarea masivă a platformei, în urma clipului de pe TikTok, oamenii de știință au descoperit că 90% din respondenții la studiile lor erau femei, cu o vârstă medie de 21 de ani. Ca urmare, peste 4.600 de studii au fost afectate de valul subit de noi participanți.

”Pe lângă măsurile anunțate, vom monitoriza cu atenție eșantionul de participanți de pe Prolific pentru a evita situații asemănătoare pe viitor”, a anunțat Nick Charalmbides, managerul departamentului de suport tehnic al Prolific.